Bercium Mengeratkan kasih Sayang

Bila isteri salam d cium tangan suami, maka gugurlah dosa2 kecil si isteri. Restu seorg suami itu penting dlm rumahtangga. Lagipun isteri juga akan dapat pahala.

Ramai isteri yg tidak pasti waktu dan ketika bila mereka harus mencium suaminya. Sebenarnya bagi seorg suami, jika mereka sudah d biasakan d cium oleh isteri mereka tidak kira bila2 masa... mereka cukup menghargainya. Dgn cara inilah hati dan jiwa mereka akan tertutup dgn godaan dari luar. 

Sebab itulah ramai wanita yg memujuk rayu suami mereka supaya berhenti menghisap rokok. Jika suami mahukan nafas yg segar dari isterinya ketika d cium, maka perkara yg sama juga d mahukan oleh isteri mereka. Lagipun, Islam tidak menggalakkan sesiapa sahaja menghisap rokok.

Kenyataannya, apa yg berlaku pada hari ini ialah isteri hanya akan mencium suami bila suami hendak berjalan jauh/outstation/kerja d luar kawasan. Itu tidak cukup utk menyemai benih sayang pada suami. Jika anda sebagai isteri terlalu sombong utk mencium suami sendiri, jangan terperanjat pula nanti kalau suami anda rasa lebih d sayangi oleh wanita lain d luar sana. Jadi selalulah belai suami dgn ciuman dan juga pelukan.

Semua ini akan menamah rasa kasih. Hati yg panas juga boleh jadi sejuk. Boleh d praktik oleh isteri apabila dia atau suaminya hendak pergi kerj dan balik kerja. Selepas solat dan ketika hendak tidur juga bagus d amalkan. Hikmahnya, redha suami akan sentiasa bersama isterinya.

Satu lagi perkara yg ramai isteri tidak sedar ialah tabiat tidur berbantalkan lengan suami. Hanya sedikit sahaja isteri yg tahu bahawa tidur berbantalkan lengan suami + dlm dakapan suami, boleh membuatkan hati suami luluh.

Benar, jika isteri sudah wangi sebelum tidur dgn rambutnya yg beraroma segar, suami pasti akan mencium rambutnya, dahinya dan juga pipinya. Bila ini berlaku, isteri juga akan mencium suaminya. Bukankah itu dapat menghalang suami dari mencari aroma baru d luar sana?

“SEELOKNYA AMALKAN BUDAYA MENCIUM INI KETIKA BARU BERKAHWIN/MENDIRIKAN RUMAHTANGGA. KRNA JIKA TIDAK D AMALKAN SEKARANG, AGAK KEKOK PULA BILA DAH BERANAK PINAK NANTI!”

0 comments:

Post a Comment